آکادمی حمیدرضا خسروی

استفاده صد درصد از مغز چیست| استفاده صددرصد از مغز چگونه است| استفاده صد درصد از مغز

ایده “100% استفاده از مغز” افسانه ای است که سال ها در فرهنگ عامه رایج بوده است. این باور که ما فقط از 10 درصد مغز خود استفاده می کنیم و اگر می توانستیم از 100 درصد آن استفاده کنیم، ابرقدرت ها خواهیم بود نادرست است .

حقایق علمی:

1 – مغز کاملا فعال است: برخلاف این افسانه، مطالعات علمی نشان می دهد که انسان از تمام قسمت های مغز خود استفاده می کند. هر قسمت از مغز در عملکردهای مختلف مانند حرکت، تفکر، حافظه، احساسات و پردازش حسی نقش خاصی دارد. حتی زمانی که فرد در حال استراحت است، مغز به کار خود ادامه می دهد.

2- تصویربرداری از مغز: فناوری‌های پیشرفته مانند MRI و PET نشان داده‌اند که تقریباً تمام نواحی مغز درگیر فعالیت‌های روزانه هستند، اگرچه شدت فعالیت آنها بسته به نوع فعالیت متفاوت است.

3-  ساختار و انرژی مغز: مغز تنها 2 درصد وزن بدن را تشکیل می دهد، اما حدود 20 درصد از انرژی بدن را مصرف می کند. اگر ما واقعاً فقط از 10 درصد از مغز خود استفاده می کنیم، استفاده از این مقدار انرژی برای این مقدار فعالیت غیر منطقی است.

استفاده صد درصد از مغز| حقایق علمی صد درصد از مغز| صد درصد مغز

چرا این افسانه متولد شد؟

این باور ممکن است ناشی از سوء تفاهمات گذشته در مورد مغز باشد. به عنوان مثال:

– عدم اعتقاد به توانایی های مغز: با دیدن توانایی های خاص افراد خاص مانند نابغه ها یا کسانی که حافظه خارق العاده ای دارند، افراد تصور می کردند که این افراد از قسمت های بیشتری از مغز خود استفاده می کنند.

– تفسیر نادرست از تحقیقات علمی قدیمی: برخی از مطالعات اولیه ممکن است سوء تعبیر شده و منجر به این باور شده باشد.

نتیجه گیری:

ما از تمام قسمت های مغز خود استفاده می کنیم، اما میزان فعالیت در هر قسمت برای کارهای مختلف متفاوت است. مهارت ها و توانایی های ذهنی ما به استفاده 100% از مغز بستگی ندارد، بلکه بیشتر به بهبود کارایی و هماهنگی بین بخش های مختلف آن و تقویت توانایی های ذهنی از طریق تمرین و آموزش بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *